منتدى تكنولوجيا التعليم ( مهنى - خاص - ماجستير )
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخول
كل سنة وحضرتكم طيبين وعيد سعيد عليكم وعلينا والسنة اللى جاية فى نفس الميعاد يكون كل واحد فينا محقق كل احلامه
ترحيب من كل من فى المنتدى للاستاذ احمد موسى وان شاء الله يساعدنا فى تحسين المنتدى للافضل
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية live      

قم بحفض و مشاطرة الرابط اصدقاء تكنولوجيا تعليم طول العمر على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط اصدقاء تكنولوجيا تعليم طول العمر على موقع حفض الصفحات
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
ازرار التصفُّح
 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث
أفضل 10 فاتحي مواضيع
هبه الاخضر
 
riri
 
محمود الحداد
 
اماني ام كريم
 
روميساء سامي
 
dalia
 
Mr Tokhy
 
alaa
 
boshra
 
حنان
 
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
هبه الاخضر - 475
 
riri - 201
 
محمود الحداد - 152
 
Mr Tokhy - 69
 
اماني ام كريم - 59
 
alaa - 57
 
dalia - 29
 
حنان - 28
 
روميساء سامي - 27
 
boshra - 16
 
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
المواضيع الأكثر شعبية
نموذج لدرس محضر باحدى نماذج تصميم التدريس
محاضرات الاحصاء لدكتور محمد الدسوقى
نموذج بطاقة ملاحظة اداء المعلم
مفهوم نموذج التصميم وكذلك تطبيقه على نموذج كمب قمنا بعرضه على دكتورة سعاد وقالت انه معقول
تعريف المنهج وانواعه
مقارنة بين نظام التعليم فى مصر واليابان وكذلك هذا الملف دكتور كمونة صوروا لينا
اجابات تمارين كتاب الاحصاء الوصفى
قصيدة لاغلى واحلى وارق صديقة في الدنيا
تلخيص الفصل الاول تربية مقارنة يعطيها لنا د/ احمد طنطاوى يوم الجمعة الساعة 2
أرجوا قراءة هذا الخبر ((الحد الأدنى للأجور))
التبادل الاعلاني

شاطر | 
 

 الى كل شاب

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
dalia
المدير
المدير
avatar

عدد المساهمات : 29
تاريخ التسجيل : 20/12/2010

مُساهمةموضوع: الى كل شاب   الإثنين فبراير 28, 2011 6:06 pm

إلي كل شاب..
----------------

هُنـــــــاك من الشباب من يشعر شعور الحب والإعجاب إت...جاه فتاه معينه..
لما تتميز من خصال مميزه وربما لا يجدها فـ كثير من الفتيات الاخري..
مثل..الخُلق والدين والأصل والوضع الاجتماعي..وغيرها من مميزات..

ثم لايجد فـ نفسه القدره عـ الارتباط الرسمي..

فلم يصبر ويحتسب صبره عـ الله ويتذكر أن من ترك لله شيء عوضه الله به خيراً..

لا..يبقي العبد والعبد والرب رب..فلا أحد كبير عـ الفتنه...ونحن فـ زمن ضعفت فيه القلوب
من أثار الذنوب...وكثرت فيه الفتن حتي أصبحت كقطع الليل المُظلم..
فـ أي مكان تصطدم بالفتن ما ظهر منها وما بطن..

فـ يصر الشاب عـ مصارحه الفتاه..فيلقي منها اعجاب متبادل فينشرح قلبه وصدره..
ويسعد..ويبدأ فـ مرحله الآمــال ويبني القصور..ويدعوا الله أن يجمع بينهم فـ الخير..

ثم تتطور علاقه الحب العفيف الي حب مُحرم يحمل المكالمات واللقاءات..
وتكثر المشاكل..

وأين التوفيق فـ غضب الله؟؟

وتنتهي العلاقه..
بجرح عميق فـ قلبي الشاب والفتاه..

سيناريو محفوظ لـ معظم قصص الحب..

حتي تلك التي تنتهي بزواج..لاتلبث حتي تتعقد الدنيا امام عينيهم..

لأن ما بُني عـ باطل فهو بـــــــاطل..

* همسه الي كل أخت *
من يحبك لا تُريه طريق غير طريق بيتك..
ويتم التعــــــارف فـ وجود أهلك ومحارمك..
هذا هو شرعنا..
والله أدري بمصلحه العبد..

*همسه الي كل أخ *
اتقي الله فـ بنات المسلمين

واعلم
أن كما تُدين تُدان..

كل كلمه محرمه وفـ غير موضعها تقولها لـ الفتاه اليوم..

ثق وكن عـ يقين أن زوجتك تسمع نفس الكلمات من شخص أجنبي عنها..

هل تحب ذلك؟؟
لا اعتقد
لانك لست بديوث
انك شاب مسلم مؤمن محب غيور عـ عرضك..

-----------
ابدأ صفحه جديده من اليوم..
وان كنت تحبها ولا تملك المقدره عـ الارتباط الرسمي
اذن..اتركها
حتي يقضي الله أمراُ كــــــــان مفعولاً..

واخر دعوانا..
اللهم ارزق شباب المسلمين بالزوجات الصالحه
وارزق بنات المسلمين بالأزواج الصالحه يارب العالمين

قولوا آمين
geek
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
اماني ام كريم



عدد المساهمات : 59
تاريخ التسجيل : 10/12/2010
العمر : 33
الموقع : مركز بدر البحيرة

مُساهمةموضوع: I agree with you   الإثنين فبراير 28, 2011 7:43 pm

what i can say infront of these beautiful word that touch not only heart but also brain
hope you Dalia wisdom in life

Exclamation
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
هبه الاخضر
المدير
المدير
avatar

عدد المساهمات : 475
تاريخ التسجيل : 08/09/2010
العمر : 30

مُساهمةموضوع: فعلا يا جماعة اللى بتقولوا عليه ده هو اللى بيحصل   الثلاثاء مارس 01, 2011 7:40 am

فعلا يا جماعة اللى بتقولوا عليه ده هو اللى بيحصل ومعظم الشباب بيعملوا كده اى واحد عايز يتسلى شوية او عايز مثلا مصلحة معينة يروح يقول للبنت انه عايز يرتبط بيها مجرد كلام بيقوله علشان يتسلى او علشان مصلحة معينة وساعاها مش بيفكر انه بيغضب ربنا لانه بيأذى مشاعر انسانه وكمان مبيكنش عندة اى ضمير
كلامك فعلا يا داليا موجود بالفعل فى الكليات او على صفحات الفيس موضوع مهم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://goodtree99.ahlamontada.com
riri

avatar

عدد المساهمات : 201
تاريخ التسجيل : 10/09/2010
العمر : 30

مُساهمةموضوع: ردا على الموضوع   الثلاثاء مارس 01, 2011 4:34 pm

Twisted Evil
معاكم حق فعلا في كل ما كتبتم سواء انتي يا داليا او هبة وده كتييييييييير جدا بس فعلا لازم على الشاب ان يصارحها بكده ويذهب فعلا لخطبتها لو كان معجب بها فعلا ويريدها اما لاطفاله وقبل كل ذلك يريدها زوجة له مش من أجل المصلحة وبعد ذلك يتركها وبذلك يوفقهم الله ان شاء الله لان الاعمال بالنيات والله ولي التوفيق وربنا يجزاكي خير ياداليا بجد موضوع رائع وقابل للنقاش ووجهات النظر المختلفة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمود الحداد

avatar

عدد المساهمات : 152
تاريخ التسجيل : 12/09/2010
العمر : 33

مُساهمةموضوع: رد: الى كل شاب   الثلاثاء مارس 01, 2011 5:36 pm

موضوع فعلا محتاج للمناقشة دى قضية عصرية فعلا بين الشباب فى مصر كلها ودى بترجع لأخلاق الشاب طبعا ولو كلنا ربينا اولادنا زى مامة كريم مهتعمل نربى فيه روح الانتماء والمواطنة وانه يكون مصرى حقيقى هيكون التعامل فى الجامعة والشارع كويس جدا الشاب هيحافظ على البنت طبعا حتى لو كان عايز يرتبط بيها وربنا يوفق الجميع يارب حقيقى موضوعك مهم جدا يا استاذة داليا وبشكرك جدا على اتاحة الفرصة لمناقشته واتمنى من الجميع ابداء الرأى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
الى كل شاب
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
اصدقاء تكنولوجيا تعليم طول العمر :: اصدقاء تكنولوجيا تعليم-
انتقل الى: